Der findes mange digitale marketingbureau, som kan hjælpe dit firma godt på vej i det digitale marked. Men hvilke skal du vælge?
Der findes mange forskellige processer du kan gå igennem for at finde det helt perfekte marketingbureau, der passer perfekt til dine behov og krav. Desuden kan du også finde et, der ønsker de samme mål, som dig. Det er nemlig oplagt at finde et firma, du kan samarbejde med.
Det digitale marked er i dag gået hen og blevet stort. Alliancer for de mange digitale marketingbureauer er stiftet, så de kan blive bedre og bedre sammen. Der findes tusinde af forskellige bureauer, såvel som i Danmark og rundt i verdenen.
Google Premier Awards
Det første du kan gøre er a tjekke listen over Google Premier Awards. Her står de firmaer, som har fundet af selve Google. Der findes mange forskellige kategorier, som du kan tjekke igennem. Det er dog sjældent at Google Premier Awards vindere er danske virksomheder. Derfor bør du også overveje om du vil have kontakt med en dansk virksomhed eller ej.
Kend dine krav
Længe før du overhovedet leder efter et digitalt marketingbureau har du nok sat dig nogle krav, som du vil have opfyldt. Leder du efter SEO-optimering? Eller leder du efter nogle, der kan fremme dig på de sociale medier? En god idé er at samle dit team og lave en liste over, hvad I ønsker jeres fremtidige digitale marketingbureau skal gøre for jer. Listen kan f.eks. være:
- Lave blogs
- Analyser
- E-mail marketing
- Sociale medier marketing
- SEO optimering
- Online reklamering
- Indhold
Og selvfølgelig er dette den korte version. En liste bør være lang og kreativ. Skriv alt de ned I ønsker og tag den derefter derfra.
Kend bureauets stærke sider
Ikke alle digitale marketingbureau er lige stærke og lige gode til tingene. Nogle er bedre end andre. Blot fordi det er et stort firma, betyder det ikke, at det er et godt firma. Så læs om firmaet og find ud af, hvad de specialiserer sig under.
Udforsk deres arbejde
En anden god idé er at læse og udforske, hvad det digitale marketingbureau har arbejdet med og hvad de har opnået. Står de f.eks. på listen over Google Premier Awards? Andet du kan tage stilling til er, hvordan deres SEO-optimering er og hvor gode de er til det. Dette kan du finde ud af, hvis du fandt dem fordi de var de første på Google søgningen, der kom frem. Dette betyder nemlig, at de er gode til SEO. Og dermed er der også en stor sandsynlighed for at de vil være gode til SEO til din forretning.
Du skal ikke være bange for at takke nej
Det er dine egne penge du skal bruge på dette. Derfor skal du ikke være bange for at takke nej, selvom du har snakket meget med bureauet. Du skal finde noget, som passer til dine behov også selvom I har forhandlet en del.